evian
https://cz.pinterest.com/pin/48202658482129738/?lp=true

Každý si rád vytvoří svého Šílence a Evian v bazénu.

Rozruch, to je to, o co tu běží. Hlavně, ať se o značce mluví a nezapadne. Ovšem vytvořit ucelený obrázek o firmě, který je stále aktuální, není vůbec jednoduché. Marketing zaměřený na vyvolání rozruchu okolo značky se označuje jako Buzz marketing. Tento typ je možné interpretovat jako propagaci firmy používáním netradičních a inovativních způsobů prezentace. Za jeho součást lze označit guerillový a virální marketing. Co ovšem vedlo k jejich vzniku? Dočtete se v následujících odstavcích.

Provedený výzkum ukázal, že běžný člověk se během dne setká asi kolem 3 000 marketingovými sděleními. Ano, žijeme ve světě, kde jsme obklopeni reklamami nejrůznějších firem, které se k nám, jakožto zákazníkům, chtějí dostat blíž a získat naši pozornost více, než konkurence. V Deutsche Bank zjistili, že v krátkodobém horizontu pouze 18 % z reklamních spotů generuje kladné ROI. Není tedy divu, že lidé se cítí být doslova „bombardováni“ všemožnými reklamami, přestávají je vnímat a vzniká tak habituace na klasické komunikační reklamní prostředky firem vůči potencionálním klientům.

Po desítkách průzkumů, je prokázáno, že obvyklé reklamy jsou příliš jasné, v často používaných formách a obsahu, a tedy neefektivní, aby zaujaly veřejnost. Z uvedených důvodů vznikl již výše zmíněný typ marketingu.

Například značka Evian začala používat novou techniku kolem roku 2001 sponzorováním renovace veřejného bazénu ve Velké Británii. To vytvořilo kladnou reakci na jejich produkt a také firmu. O celé události se rozšířily pozitivní zprávy ve společnosti, aniž by se o to Evian více snažila. Další firmy nezůstaly pozadu a začaly se zajímat o možnosti, jak se ukázat, aby se o nich mluvilo, a v důsledku toho vyvolali rozruch na poli médií i zákazníků. Jednou z aktivních firem, je jednoznačně Nike, která se zapojuje do desítek charitativních akcí.

Dalším příkladem může být rozruch kolem třetí série seriálu Mad Men, kde společnost AMC vytvořila webovou stránku Mad Men Yourself. Zde umožnila příznivcům seriálu vytvořit si vlastního avatara. Stránka dosáhla půl milionu návštěvníků jen za první týden a samotnou premiéru série viděl rekordní počet diváků.

Máloco může být nudnější, než učit se o bezpečnosti. Ovšem, když se do toho vloží společnost Metro Trains, vše se díky jejich hře zásadně změní. Hra Dumb Ways to Die svým způsobem připomíná The Itchy & Scratchy Show a je jasným důkazem toho, že když se zásadní téma představí nečekaným způsobem, lidé se začnou o věc zajímat.

Společnost Dove podporuje rozmanitost krásy a svými kampaněmi ukazuje, že každá žena je jedinečná a půvabná. Firma svojí kampaní nezdůrazňuje své produkty, protože ví, že lidé se budou o reklamě bavit, sdílet ji na internetu, a i tak lze ovlivnit celkový prodej a vývoj značky a dostat se do povědomí.

Je třeba mít na paměti, že Buzz marketing je dobrý sluha, ale špatný pán. Může se stát, že i dobře míněná kampaň vaši firmu může poškodit, nicméně efekt se dostaví, reklama vzbudí  rozruch.

Tereza Káčerková

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>